سرویس کولر گازی: خودمان یا کارگر سرویس؟

سرویس کولر گازی: خودمان یا کارگر سرویس؟

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

سرویس کولر گازی: خودمان یا کارگر سرویس؟
بازدید : 406

یکی از سوالاتی که ممکن است به ذهن شما خطور کند این است که آیا برای سرویس کولر گازی در ابتدای فصل گرما نیاز است از سرویسکار کمک بگیریم یا خودمان می توانیم از آن مراقبت کنیم؟ خوب باید بگوییم که انجام برخی از تعمیرات کولر گازی نیاز به کار پیچیده ای ندارد و قطعا خودتان قادر به انجام آن خواهید بود. اما این روزها به دلیل گرانی لوازم یدکی اگر خدای ناکرده در حین سرویس کولر گازی قطعه ای را خراب کنید ممکن است مجبور شوید چندین برابر هزینه سرویس برای خرید آن بپردازید. از آنجایی که سرویس کولرگازی گران نیست، توصیه می کنیم برای این منظور از یک سرویس کولر گازی مطمئن و معتبر استفاده کنید. اگر به توانایی فنی خود اطمینان دارید و می خواهید کار سرویس کولر گازی را خودتان انجام دهید، ما در وبلاگ آچارا آموزش ها و فیلم های آموزشی کاملی داریم که به شما کمک زیادی می کند. کافیست آموزش های به صورت فیلم و مقاله در قسمت تعمیر کولر گازی در مجله آچارا را دنبال کنید. در ادامه موارد کاربردی و مهمی که هر فردی که قصد سرویس کولر گازی را دارد باید بداند را بیان کرده ایم.

نحوه تست و تعویض ترموستات کولر گازی

ترموستات کولر گازی برای تعادل دمای کولر گازی استفاده می شود و در واقع با قطع و وصل برق این بالانس را انجام می دهد. در کولر گازی ترموستات و کمپرسور به صورت سری به هم متصل می شوند و با خاموش شدن ترموستات برق به کمپرسور نمی رسد و خاموش می شود. هر ترموستات از یک لوله مویین تشکیل شده است که گاز از آن عبور می کند. عملکرد ترموستات بر اساس انبساط و انقباض این گاز است، بنابراین وجود گاز در داخل ترموستات بسیار مهم است.

اگر کولر گازی شما مشکل دارد، ابتدا قسمت های مختلف مانند یونیت داخلی، فیلتر، کندانسور و کمپرسور را بررسی کنید. برای تست ترموستات ابتدا لوله موی داخل آن را بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. برای تست عملکرد صحیح ترموستات هنگام اتصال باید از مولتی متر استفاده کنید. مولتی متر را روی حالت اهم متر قرار دهید و پروب ها را به پورت ورودی ترموستات وصل کنید. در این صورت دست های مهمتر باید حرکت داده شوند. در غیر این صورت مدار الکتریکی ترموستات مشکل دارد. گاهی اوقات ممکن است ترموستات شما روی تنظیمات اشتباه تنظیم شده باشد. مطمئن شوید که ترموستات کولر گازی در حالت خنک کننده است. در بسیاری از موارد با تنظیم مجدد ترموستات مشکل حل می شود.

نحوه تعمیر فن کولر گازی

فن کولر گازی برای ورود هوا از بیرون یا خروج هوای خنک داخل اتاق استفاده می شود. سرد نکردن هوای اتاق یا عدم ورود هوای خنک به داخل اتاق می تواند نشان دهنده وجود مشکل در فن باشد. گاهی اوقات به دلیل مشکل در فن، کولر گازی روشن نمی شود. هر فن یک موتور الکتریکی است که از قسمت هایی از روتور یا قسمت دوار، یک استاتور یا یک قسمت ثابت و یک محور موتور تشکیل شده است که محور متصل به روتور را تشکیل می دهد و در نهایت به یک پروانه متصل می شود. همچنین یک برد الکتریکی شامل یک رله برای کنترل جریان الکتریکی فن وجود دارد که در صورت خرابی می تواند به فن آسیب برساند. برای تعمیر فن ابتدا برد رله را بررسی کنید. اگر برد برق و رله قطع آن سالم باشد در خروجی برد برق ولتاژ خواهیم داشت. برای بررسی این تست از یک ولت متر استفاده کنید.

پس از بررسی برد و رله، سیم پیچ روتور و استاتور را بررسی کنید. کویل ها ممکن است در صورت گرم شدن بیش از حد عایق خود را از دست داده و بسوزانند. در این صورت باید سیم پیچ موتور فن تعویض شود. اتصال شفت موتور به پروانه فن نیز باید بررسی شود تا در صورت شل شدن یا قطع شدن آن مشکل برطرف شود. سنسور دما آخرین قسمت فن است که بر اساس دمای گاز داخل کولر کار می کند و به فن فرمان روشن شدن می دهد. اگر سنسور به درستی کار نکند، فن ممکن است بیش از حد گرم شود و آسیب ببیند. بنابراین بررسی سلامت سنسور دما ضروری است.

عملکرد کندانسور کولر گازی را بررسی کنید

کندانسورها و کمپرسورهای کولر گازی قطعاتی هستند که معمولا در خارج از ساختمان نصب می شوند. خنک کردن کولر مانند یخچال بر این اساس است که گاز گرمای محیط را جذب می کند، سپس گاز موجود در کندانسور (مانند فن ها و رادیاتور خودرو) خنک می شود و گاز کمپرسور دوباره فشرده می شود. از آنجایی که کندانسور برای انتقال حرارت طراحی شده است، تمیز و مرتب بودن آن بسیار مهم است. وجود گرد و غبار و گریس می تواند از انتقال حرارت گاز گرم شده جلوگیری کند. بنابراین برای تمیز کردن کندانسور باید با آب شسته شود.

عملکرد کندانسور

کندانسور وظیفه خنک کردن گاز و تبدیل آن به مایع را بر عهده دارد و دارای لوله های مارپیچی است که سطح تماس ماده با دیواره ها را افزایش می دهد. عملکرد کندانسور بر اساس اصل تبادل گرما بین بدن گرم و سرد است. برای انتقال هی



نویسنده :
تاریخ : جمعه 6 خرداد 1401 ساعت : 8:43
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید